Ovnsstekt laks, med byggris, brokkoli og råkost.

15.01.2011 // kl.23:41 // Oppskrifter // Ingen kommentarer

Hei!

No har eg prøvd ut litt forskjellig middager, og prøvd å finne fram til det som har minst kalorier i seg.

En som er veldig god er ovnsstekt laks, med byggris, brokkoli og råkost.

Du gjør det så enkelt som å legge en laksefilet, med eller uten skall oppå folie, du kryddrer med sitronpepper, salt og noen dråper med sitronsaft. Så setter du den i ovnen på 200 grader i 20 15-20 min. (Du trenger ikkje å bruke olje, for fettet og safta fra laksen gjør at den vil ikkje henge fast i folien)

Når det kommer til byggrisen, får du kjøpt den i form av boil in bag. Du putter posen i kokende vann i 15 min.

Noe eg gjorde var å putte brokkolien oppi panna med byggrisen dei siste 5 min. (Legg på lokk for dampende effekt)

I mellom tiden kan du raspe gulrot, bittelitt eple og ha noen dråper sitronsaft i.

Kjempe godt, sunt og kalorifattig!

 

Noken tips ellers vil være å holde seg unna for mye fett/olje. 3 spise skeier med f.eks rapsolje inneholder ca. 360 kcal..

1stk Wasa sport, med 2 ts Cottage cheese, og en ts nora lett eplemos med biter. Er ca 68 kcal.  

Yoplait 0% med vanilje, inneholder ca 50 kcal, og er god mot søt hunger.  Havregrøt uten sukker, men med ca 1 ss rosin og LITT kanel gjør susen.(eg kan bruke litt splenda) Grøten kan være god som frokost eller lunch. Wasa Sport med cottage cheese og eplemos fungerer ypperlig som mellom måltid ;)

BTW..Eg har no gått ned ca 3,5 kg :) ..me like..

Gina er veldig glad i laks..

15.01.2011 kl.23:41 // Oppskrifter // 0 kommentarer // Permalenke // Tips en venn

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar


Velkommen


Velkommen til min blogg! Denne bloggen handler om en tildels oppegående kvinne som aldri heilt har skjønt ditta med å bli voksen...

Widgets

Kategorier

Arkiv

hits